top of page
עומדים בפני רכישת דירה מקבלן? אל תוותרו על ייצוג משפטי

עורך דין מקרקעין ונדל"ן במודיעין, מכבים רעות ומודיעין עלית

בדיקות לפני עסקת נדל"ן - עו"ד מקרקעין מודיעין

לפני ביצוע אחת ההשקעות המשמעותיות ביותר בחיים, רוכשי נכסים לעתיד, חייבים לבצע בדיקות יסודיות ונרחבות, על מנת  להגן  על האינטרסים שלהם, ולקבל החלטות מושכלות.

 

בדיקות נכס לפני רכישה ממלאות תפקיד מרכזי בחשיפת בעיות פוטנציאליות, פגמים נסתרים וסיכונים שעלולים להשפיע על ערך הנכס, על הפן הבטיחותי שלו ועל ההחלטה האם לבצע את עסקת הרכישה.

 

בדיקות לפני רכישת נכס, הן נרחבות וכוללות בין היתר את בדיקת הפן המשפטי, כגון בדיקת קיומם של עיקולים / שיעבודים, זכויות מגבילות אחרות, קיומו של היתר בנייה, בדיקות פיזיות של הנכס כגון בדיקה של מערכות החשמל, האינסטלציה, הביוב וכו', בדיקת קיומו של היתר בנייה והיעדר חריגות בנייה וכו', בדיקת הפן המיסויי הכרוך בביצוע העסקה, ועוד. הבדיקות מספקות לרוכש תמונה מלאה אודות מצב הנכס וזכויות המוכר בו, חושפות בפניו דברים שלא תמיד נראים לעין, ומאפשרות לו לקבל החלטה מבוססת ומושכלת האם להתקשר בעסקת הרכישה.

 

עורך דין העוסק בתחום הנדלן, פועל בכל עסקה כזו, כדי להעריך את מצב הנכס וזכויות המוכר בו, כך שהקונים יוכלו לזהות בעיות קיימות, לצפות עלויות תחזוקה עתידיות ומיסים פוטנציאליים, ולנהל משא ומתן יעיל עם המוכרים.

 

השקעה בביצוע בדיקות יסודיות של נכס לפני רכישתו, היא צעד הכרחי וחשוב  לקראת ביצוע השקעת נדל"ן חכמה. בשוק תחרותי בו מראית עין עלולה להטעות, לא ניתן להפריז בחשיבות של שכירת עורך דין לענייני נדל"ן, לצורך בדיקות לפני רכישת נכס.

 

בדיקות פיננסיות עם עורך דין מקרקעין מודיעין

רכישת נכס, בין אם מדובר בדירה, בית פרטי או קרקע, היא החלטה משמעותית, עם השלכות פיננסיות רחבות טווח. לפני קבלת החלטה גורלית זו, חובה לבצע סדרת בדיקות פיננסיות מעמיקות,  זאת כדי להבטיח עסקה מוצלחת, ולמנוע הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך.

בין היתר יש לבדוק את הנושאים הבאים:

עלות הנכס, כולל מיסים, והוצאות נלוות

בדיקה חיונית היא בדיקת עלויות הנכס, או יותר נכון בדיקת עלות העסקה כולה. במסגרת בדיקה זו יש לקחת בחשבון את מחיר הרכישה, מס רכישה, שכר טרחה של עו"ד ומתווך, עלויות  ביצוע בדק, שכ"ט שמאי לשמאות מוקדמת (במקרה הצורך), עלויות שיפוץ אפשריות, תשלום חודשי לחברת ניהול (במקרה של בניין מגורים) ועוד. חשוב לוודא שיש לנו את היכולת הכלכלית לעמוד בכל עלויות העסקה ולהשוות את סך ההוצאות הצפויות, ליכולת ההחזר המשפחתית.

יכולת החזר

בדיקה נוספת חשובה ביותר, היא בדיקת יכולת ההחזר: יש לבחון את התקציב המשפחתי, הכנסות והוצאות שוטפות, גובה ההון העצמי הזמין, וחובות קיימים, על מנת לוודא שניתן לעמוד הן בעלויות העסקה הכוללות והן בהחזר המשכנתא העתידית, ובהוצאות נוספות שעלולות להתעורר.

 

בדיקת הנכס עצמו

מומלץ לבצע בדיקת התאמת הנכס לצרכים: גודל, מיקום, תכונות ואפשרויות הרחבה עתידיות.  כל אלה צריכים להתאים לצרכים ולתכניות המשפחה.

 

בדיקת כדאיות

בדיקת שווי השוק הינה קריטית: השוואת מחיר הנכס למחירי נכסים דומים באזור, תאפשר לכם להעריך את כדאיות העסקה, ולקבוע מחיר רכישה ראוי. לעיתים מומלץ לקבל חוות דעת של שמאי לפני ביצוע העסקה. נוכל להשתמש בחוות הדעת גם לצורך קבלת המשכנתא.

 

אפשרויות מימון

חשוב לבחון גם את אפשרויות המימון: קבלת הצעה למשכנתא והשוואת תנאים בין בנקים שונים, תאפשר לרוכשים למצוא את האפשרות המשתלמת ביותר.

 

בדיקות משפטיות עם עורך דין מקרקעין במכבים רעות

נוסף על הבדיקות שפורטו לעיל, יש לבצע גם בדיקות משפטיות מקיפות לפני חתימה על חוזה רכישה, שכן התקשרות בעסקת מקרקעין טומנת בחובה סיכונים משפטיים רבים. בדיקות אלה הכרחיות על מנת להגן על הרוכשים מפני סיבוכים עתידיים, ולוודא שהעסקה תקינה.

1- בדיקת רישום הנכס: נתחיל בבדיקת רישום הנכס. האם הנכס רשום בפנקסי המקרקעין (טאבו)?  או שמא הוא רשום ברשות מקרקעי ישראל ו/או בחברה משכנת?

2- בדיקת זכויות המוכר: נמשיך בבדיקת זכויות המוכר בנכס ואופן רישומן. האם המוכר רשום כבעלים בנכס בטאבו? או שהוא רשום כבעל זכויות חכירה בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל. אולי זכויותיו רשומות בחברה משכנת? אולי רשומה לטובתו רק הערת אזהרה? לכל אחת מהאפשרויות משמעות אחרת לגבי העסקה ואופן ביצועה.

3- לאחר בדיקת הזכויות ואופן רישומן נבדוק האם קיימים חובות על הנכס? האם ישנה משכנתא? האם רשומים עיקולים על הנכס?  האם קיימים חובות לרשויות הקונות, כגון חוב ארנונה, מים, חברת חשמל, דמי ועד בית וכו'.

4- בדיקת זכויות קניין: יש לבדוק קיומן של זכויות קנייניות אחרות בנכס בנכס, כגון זכות מעבר, זיקות הנאה משטחים משותפים, הערות אזהרה לטובת צדדים שלישיים, ועוד.

5- בדיקת קיומו של היתר בנייה: יש לוודא כי קיימים כל הרישיונות הדרושים לשימוש בנכס, כגון היתר בנייה, טופס 4, רישיון עסק במידה שנדרש, ועוד.

6- בחינת חוזה הרכישה: יש לקרוא ולבחון את החוזה בקפידה, תוך שימת לב לכל תנאי ותנאי, ולהתייעץ עם עורך דין נדלן במודיעין [מפ2] [sc3] על מנת לוודא כי כל ההיבטים המשפטיים מכוסים בצורה נכונה, ומגנים על זכויות הרוכשים, וכי כל התנאים המסחריים שסוכמו בין הצדדים מעוגנים בחוזה הרכישה.

7- בדיקת קיומן של תביעות משפטיות: יש לוודא כי אין תביעות משפטיות פתוחות כנגד הבעלים שעניינן קשור לנכס הנמכר ועלולות להשפיע על זכויות הרוכשים.

עו"ד שלומי כהן- עורך דין מקרקעין במודיעין בשבילכם

בעולם הסבוך והמורכב של עסקאות נדל"ן, קשה להדגיש מספיק את המשמעות של בדיקות נכס, לפני רכישה. בדיקות אלו משמשות כלי מכריע בחשיפת בעיות פוטנציאליות העלולות להתעורר במהלך העסקה ואף לאחר חתימתה, ומבטיחות קבלת החלטות מושכלת, לקונים ולמוכרים כאחד.

 

בתהליך המורכב של עסקאות נדל"ן, חיוני והכרחי לפנות לקבלת ייצוג של עורך דין נדלן במודיעין עילית, כדי להגן על האינטרסים שלכם ולבצע השקעות טובות.

 

עו"ד שלומי כהן מביא עמו ניסיון ומומחיות עשירים, בענייני נדל"ן, והוא מציע שירותי ייצוג וייעוץ מקיפים, המותאמים לצרכיכם. מביצוע בדיקות מקדימות, ועד לניהול משא ומתן על הסכמים וניהול עסקאות, עו"ד שלומי כהן מסור לליווי שלכם בכל שלב בתהליך העסקה, בחריצות, במסירות ובמקצועיות.

 

אל תשאירו את השקעות הנדל"ן שלכם ללא ליווי וייצוג מקצועי - פנו עוד היום לעורך דין שלומי כהן, כדי ליהנות מליווי משפטי מקצועי, שישמור על האינטרסים האישיים שלכם, יגן עליכם מבחינה משפטית, ויבטיח עסקת נדל"ן בטוחה ומוצלחת.

 

ענייני הרכוש שלכם ראויים לתשומת לב של איש מקצוע ותיק - עשו את הצעד הראשון לקראת עסקת נדל"ן בטוחה עוד היום- וצרו קשר בטלפון 050-4204398.

bottom of page